Tillbaka till alla fordon
Porsche 997 GT3 CUP, 2007
Stor bild
Intresseanmälan
Tumnagelbild Tumnagelbild Tumnagelbild Tumnagelbild Tumnagelbild Tumnagelbild Tumnagelbild Tumnagelbild Tumnagelbild Tumnagelbild Tumnagelbild
Visa bilderna i storformat

Fordonsfakta

Fordon: Porsche 997 GT3 CUP, 2007 (Sedan)

Färg: Vit

Mätarställning: 1 100 mil

Regnr: RPS311

Växellåda: Manuell

Drivmedel: Bensin

Pris: 659,000 SEK


Fondonsbeskrivning

Nu har du chansen och köpa en Porsche 997 GT3 Cup, som är en ren racingbil som bygger på Porsches standardvagn 911 GT3. Totalt: 1400 Mil Motor: 30H Växellåda: 20h Ny Koppling Ny vevaxeltätning, både främre och bakre. Genomgången av Mtech Bromsar ca 80% Bilen är raceklar! Otroligt fint skick hela bilen! Otroligt rolig och snabb bil med rätt förare! Motor: 3,6 liters 6-cylindrig sugmotor, som vid 7 300 varv levererar 400 hk. Det maximala vridmomentet på 400 Nm nås vid 6 500 rpm. Hela motorn är viktreducerad och specialtillverkad. Max varvtal är hela 8 200 rpm. Drivlina: Kraftöverföringen från motor till hjul sker via en nyutvecklad sexstegad sekventiell växellåda. Förutom att reducera tiden för växlingar förebygger den sekventiella lådan dessutom handhavandefel. Chassi: Chassit bygger på samma teknik som används i Porsches standardvagnar, det vill säga framaxel med fjäderben och bakvagn med multilänk. I GT3 Cup är dock allt optimerat för racing. Stötdämparnas infästning i hjulupphängningen samt bakvagnen är hämtad från GT3 RSR. Med krängningshämmare av bladtyp samt justerbar höjd, hjulvinklar och stötdämpare kan chassit optimeras för alla typer av banor. Bromsar: Klassiskt röda 6-kolvs aluminiumok fram och fyrkolvs dito bak. Skivorna mäter 380 mm fram och 350 mm bak. Med hjälp av ett reglage i kupén kan föraren själv ställa bromskraftfördelningen mellan främre och bakre hjulpar. ABS saknas för att bilarna även ska kunna tävla i GT-mästerskapen där detta inte är tillåtet. Exteriör: Den bakre ställbara vingen är 60 mm bredare och 35 mm högre. Karossen är materialanpassad för racing och maximalt viktreducerad. Interiör: En racingstol, en brandsläckare och en kraftig bur är kort sammanfattat vad man hittar inuti en GT3 Cup. All viktig information, som varvtal, bromskraftfördelning och temperaturer med mera, finns samlad i displayen mitt framför föraren. Däck fram: 24/64-18 Sliks, BBS Motorsport fälgar Däck bak: 27/68-18 Sliks, BBS Motosport fälgar Vikt: 1150 kilo Transport/Leverans kan anordnas! Time attack, timeattack, Truckdays, Banbil, Racebil, Tävlingsbil